tiistai 16. helmikuuta 2010

Pitkä odotus

Tyttäreni muistutti minua Disneyn Lumottu DVD:stä, jonka olen ajat sitten varannut kirjastosta. Koska se mahtaa tulla? Lupasin mennä kysymään asiaa sillä aikaa, kun hän on kuoroharjoituksissa. Selvisi, että varaus on tehty joulukuussa 2008 ja se on edelleen voimassa, olen jonossa kolmantena. Selvisi myös, että kirjastossa ei ole kyseistä DVD:tä! Se on tilattu, mutta jostain syystä ei ole tullut koskaan perille. Miten on mahdollista varata kirjastosta aineistoa, jota siellä ei ole? Lumottua? Kirjastonhoitaja lupasi selvitellä asiaa ja hämmästeli kärsivällisyyttäni odotuksen suhteen. Mutta entä ne kaksi varaajaa ennen minua, hehän ovat olleet vielä kärsivällisempiä. Tai sitten heille on käynyt niin kuin minulle, ovat unohtaneet koko jutun.
Alunperinhän meidän piti mennä katsomaan elokuva teatteriin, mutta se oli k-7 ja tyttö oli silloin kuuden enkä viitsinyt kokeilla onnea. Onpa tässä aika vierähtänyt.. sen saisi kaupastakin varmaan jo aika edullisesti, mutta periaatteessa!
***
Niin, käsityörintamalla ei mitään uutta. Kansallispuvun liivi on työn alla, mutta edistyy tuskastuttavan hitaasti, tummansininen kangas on pimeää ommeltavaa käsin. Syksyllä aloittamastani neuletakista puuttuu oikeastaan vain puolen hihaa ja tietysti kauheasti viimeisteltävää, mutta se ei innosta. Helma rullautuu ikävästi johtuen vain kahdesta ainaoikein kerroksesta. Mitä siihen voisi keksiä avuksi?

Ei kommentteja: